Autyzm to choroba, która dotyka coraz większą ilość dzieci. Nie jest ona wykrywana tuż po porodzie, rozwija się stopniowo wraz z rozwojem. Zauważalna jest najbardziej w momencie, kiedy dziecko zaczyna naukę mówienia, chodzenia i bardziej logicznych zadań. Maluch z autyzmem jest opóźniony w rozwoju w porównaniu ze zdrowymi rówieśnikami. Pewne różnice, które istnieją, można jednak zmniejszyć, wyeliminować, posyłając dziecko do specjalistycznego przedszkola dla dzieci autystycznych. To świetny wybór i duża szansa na niemalże normalne życie, funkcjonowanie w społeczeństwie.
Dlaczego terapeutyczne przedszkole?
Wychowując dziecko z autyzmem czy aspergerem, mamy trudne zadanie. Takie dziecko wymaga dużej uwagi, zainteresowania, troski, ale przede wszystkim opieki. Warto zatem zdecydować się na pomoc ze strony przedszkoli dla dzieci niepełnosprawnych. Obecnie istnieje duża liczba właśnie takich placówek, które są w pełni przystosowane do przyjęcia dzieci autystycznych i innymi niepełnosprawnościami. Celem przedszkola jest usprawnienie funkcjonowania dziecka, u którego występuje autyzm, aby mogło ono samodzielnie lub z minimalnym wsparciem funkcjonować w przedszkolu, szkole, czy grupie rówieśniczej. Wyspecjalizowane przedszkole zapewnia świat dostosowany do potrzeb autystycznego dziecka. Przedszkole dla dzieci autystycznych prowadzi małe grupy, w których terapeuci otaczają każdego dużą uwagą. Praca w małych grupach i indywidualnym terapeutą przyspiesza proces wyrównania pewnych różnic i daje możliwość integracji z innymi. Taka placówka pomoże zdobyć potrzebne umiejętności do codziennego życia.
Nie czekaj – zapisz jak najszybciej swoje dziecko do prywatnego przedszkola w Gnieźnie
Dziecko ze spektrum autyzmu, zespołem Aspergera, różnorodnymi zaburzeniami rozwojowymi powinny jak najszybciej rozpocząć pracę z terapeutą. Każdy rok, miesiąc decydują o tym, jak start zapewnimy naszej pociesze. Terapię należy rozpocząć jak najszybciej, aby uzyskać jak najlepsze efekty. Z każdym rokiem trudniej będzie, aby nadrobić stracony czas. To, w jakim stopniu i czasie, dziecko opanuje umiejętności, jest procesem indywidualnym.